onsdag 28 oktober 2015

Dimensioner av Sofie Berthet


Beskrivning från Adlibris:

Sjuttonåriga Nova lever ett helt vanligt liv i en liten ort på den skånska sydkusten. Tills hon träffar Alex - då förändras allt. Han är inte som någon annan, och Nova faller handlöst.
Men så kommer chocken: Nova får veta att Alex är från framtiden, och att resor mellan dimensionerna - tidsresor - är möjliga. Nova får dessutom reda på att hon är den första människan i historien med förmågan att förflytta sig i tiden. Det öppnar magiska dörrar: Hon får uppleva saker som ingen annan upplevt, saker hon aldrig kunnat drömma om.
Men Novas förmåga utgör också ett förödande hot mot det strikt uppdelade framtidssamhället. Något som gör henne till måltavla för mäktiga krafter...


Mina tankar:

Det här var en bok jag verkligen var nyfiken på, dels för att omslaget är så fint men också för att handlingen kändes spännande och annorlunda.

Fastnade direkt i boken när jag började läsa. Tror att det beror på hur författaren skriver, hon skriver väldigt enkelt och lättläst utan krångel.
Får även lite "Twilight" känsla när jag läser och för mig är det enbart positivt då jag gillar den serien väldigt mycket.

Däremot blir jag lite besviken för jag hade förväntat mig mer spänning och mer om tidsresor i handlingen, den här boken känns mer som en kärlekshistoria än en spännande dystopi.

I det stora hela så gillar jag ändå Dimensioner väldigt mycket, även fast jag inte fick det jag förväntade mig så tyckte jag det blev bra ändå.

Det här är en serie jag absolut kommer läsa vidare för jag tror den har potential att bli riktigt bra!

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon


5 kommentarer:

  1. Nu blev jag lite tveksam är inte alls mycket för kärlek i böcker, för gammal för det, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärlek i böcker blir man väl aldrig för gammal för :)

      Radera
  2. Åh den här ser jag framemot att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, hoppas du kommer gilla den!

      Radera
  3. Fick hem denna som ett spontanutskick, ser verkligen fram emot att läsa den.

    SvaraRadera