onsdag 7 oktober 2015

Ny Twilight bok!!


Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag hörde att Stephanie Meyer har skrivit en ny bok i hemlighet!
Det är tio år sedan första boken i Twilight serien kom och nu kommer alltså en bok till, med en ganska oväntat twist på det hela.

Bella Swan har blivit killen Beau Swan, och Edward Cullen är en kvinnlig vampyr vid namn Edythe Cullen.
Trodde det här var ett skämt först men det visade sig stämma.
Jacob ska även han  genomgå en förvandling till varulven Julie.

Anledningen till att karaktärerna har genomgått könsbyte är att Stephanie Meyer vill motbevisa den kritik hon fått angående könsrollerna i böckerna.
Att Bella skulle vara en hopplöst hjälplös kvinnlig karaktär som behövde räddas av en stark man.
Eller något sånt..
Jag lade aldrig ner några moraliska tankar när jag läste den här serien utan jag bara njöt av böckerna.

Så nu hoppas jag att den här boken som heter Life and death  blir översatt så fort som möjligt för den här vill jag verkligen läsa!

Vet du något mer om detta så lämna gärna en kommentar!

5 kommentarer:

  1. Men det blir inte detsamma. Himla svårt att skriva när en katt ska gosa sig mot handen samttiDIGT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det kommer ju absolut inte bli detsamma men jag som verkligen tyckte om dessa böcker vill gärna läsa den här med :)

      Radera
  2. Oj oj!! Intressant!! :) Det här kan ju bli spännande! jag njöt oxå av böckerna och fokuserade inte på könsroller osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland måste man lägga sådant åt sidan. Jag säger inte att det inte är viktigt men en bok är en bok!

      Radera
  3. Såg på B. Wahlströms detta så den kommer väl snart på svenska http://wahlstroms.se/vaar-utgivning/boecker/om-jag-kunde-droemmaliv-och-doed-jubileumsutgaava/12938

    SvaraRadera