tisdag 6 oktober 2015

Tisdagens Top Ten


Denna tisdag tänkte jag lista serie som jag inte kommer att fortsätta läsa i dagsläget.
Nu är detta inte hugget i sten för känner jag mig rätt så kan jag ändra mig..

*Beautiful Creatures av  Kami Garcia och Margaret Stohl
Har läst den första boken och har resten av serien hemma men nej, jag känner inget sug att fortsätta läsa den här serien.

*Grisha-trilogin av Leigh Bardugo
Har läst första boken I ljusets makt och tyckte den var okej men jag tror inte jag kommer fortsätta serien.

*Avdelning Q av Jussi Adler-Olsen
De tre första böckerna läste jag i den här serien men jag vet inte. Gillade inte den så kommer nog inte fortsätta.

*Alex King av Thomas Erikson
En bok i den här serien har jag läst och kommer inte läsa fler.

*Fallen ängel av Becca Fitzpatrick 
Läste första boken eftersom många sa att serien påminde om Twilight men jag säger nej, nej och åter nej...

*The Mortal Instruments av Cassandra Clare
Det här är en serie jag egentligen vill läsa klart men jag tror inte jag kommer fortsätta..

En topp sex blev det den här gången!








6 kommentarer:

  1. Samma tema :-)
    Lite olika val dock. Jag gillar både Alex King och Avdelning Q!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastnade inte för Alex King och Avdelning Q tyvärr. Vill verkligen gilla Avdelning Q eftersom alla verkar göra det men det är något med den serien som inte klickar hos mig.

      Radera
  2. Jag gillar Alex King, de andra har jag inte läst någon del av.

    SvaraRadera
  3. Jag har bara läst den första boken om Alex King, men tänkte faktiskt fortsätta med tvåan, nu i oktober. Avdelning Q kommer jag med största säkerhet att läsa klart, i alla fall de som är utgivna hittills, men sedan får jag faktiskt se hur det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte hur många böcker det ska bli i avdelning Q serien. Finns fem nu tror jag..

      Radera