torsdag 8 oktober 2015

Nio och en halv vecka av Elizabeth McNeill

Beskrivning från Adlibris:

Elizabeth McNeill har en framstående position på ett stort företag när hon inleder en affär med en man hon träffat. Deras sexuella möten vilar på ett mönster av dominans, och i takt med att deras relation utvecklas spelar de ut allt farligare och mer komplexa sadomasochistiska variationer.
Till sist har Elizabeth gett upp all kontroll över sin kropp och sitt psyke.Med en kylig distans som ger skildringarna en förhöjd intensitet vecklar Elizabeth McNeill skickligt ut sin berättelse och bjuder in läsaren i en hypnotisk, uppslukande värld.



Mina tankar

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här boken förutom att i bland är det inte riktigt alltid som man tror.
Jag hade fått för mig att det här skulle vara något liknande Femtio nyanser av honom men nej det är det inte.
Christian Grey framställs som en oskyldig liten snäll hundvalp i jämförelse med mannen i den här boken.

Usch tyckte verkligen inte om att läsa om det här förhållandet och när boken var slut så kände jag faktiskt en klump i magen.

Själva boken är inte dålig utan den är väldigt bra skriven och trots att den är ganska kort 
( 108 sidor ) så innehåller den otroligt mycket.

Man får följa med huvudpersonen Elizabeth under en ganska omtumlande tid och man berörs verkligen av hennes liv när man läser.

Elizabeth McNeill har verkligen lyckats skriva så  bra att det känns som man verkligen kommer in i huvudkaraktärens huvud och hur man får följa med i hennes tankar och det som händer.

Den här boken beskrivs som en erotisk klassiker men jag vet inte om jag tycker att det är så erotiskt faktiskt..

Läs gärna men förvänta dig ingen kärlekshistoria..

Betyg

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon 



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det är en bra bok som lämnar lite efter sig. Grejen att jag blev så illa till mods var nog för att jag hade förväntat mg något annat..

      Radera