fredag 9 oktober 2015

När vi tvekade av Anna Todd

Beskrivning från Adlibris:

Efter en kaotisk början på Tessas och Hardins förhållande verkade saker och ting börja falla på plats. Sedan kom den förkrossande sanningen fram... Tessa visste att Hardin kunde vara elak och hans humörsvängningar plågade henne, men hon trodde ändå att han älskade henne. Så som hon älskar honom. Är Hardin verkligen den djupa och missförstådda kille som Tessa föll så hårt för? Eller var allt bara ett spel?

Tessa önskar att hon kunde lämna honom för gott. Men när hon tänker på deras passion, de stunder när de bara har varandra, är det inte så enkelt. Hardin vet att han begått sitt livs största misstag – han är på väg att förlora allt. Han kan inte ge upp Tessa så lätt. Men kan han förändras? Kommer han att kunna förändras - för kärleken?



Mina tankar

När vi tvekade är andra delen i serien After.
Jag läste första delen för ett tag sedan och fastnade för Tessa och Hardin och deras ganska så stormiga förhållande.

I bok två så fortsätter det att storma och i bland känns det som om det blir lite för mycket av och på.
Det bråkas och det försonas i en salig röra.
Det blir lite tröttsamt och min frustration stiger i takt med att jag läser.
Men samtidigt är det något med boken som jag gillar. Man sugs verkligen in i historien och vips så har man läst 100 sidor som ingenting.

Det här är absolut inget litterärt mästerverk och inte heller en bok som passar alla, men jag tycker ändå den är läsvärd.
Även fall det inte är det bästa jag läst så får den mig att känna. 
Jag kommer läsa vidare i serien snart men just nu behöver jag en liten paus från Tessa och Hardin.

Betyg

3/5


Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon 

3 kommentarer:

  1. Jag har kollat på denna men är tveksam om det är något för mig.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera