söndag 11 oktober 2015

Mordet på Orientexpressen - En smakbit

Varje söndag har man chansen att dela med sig av en liten Smakbit från en bok man läser och jag har valt Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie i dag.

Det här är andra boken av Agatha Christie jag läser och jag måste säga att jag gillar den här typen av pusseldeckare.
Tidigare har jag läst Och så var det bara en och den var väldigt bra.

Mordet på Orientexpressen är lite liknade den. Det sker ett mord på en begränsad yta och det finns ett antal personer som kan vara skyldig så nu gäller det bara att räkna ut vem.

Tyckte dock det var väldigt svårt att plocka fram en smakbit så ni får nöja er med baksidestexten i dag!





41 kommentarer:

  1. Det här var en av de första jag läste av Agatha Christie och upplösningen gjorde mig vansinnig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte så långt kvar men har ingen aning hur det kommer sluta!

      Radera
  2. Höst. Höstväder. Soffhörnet,. Filt. Agatha Christie. Perfekt :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det blir nog en sån söndag i dag :)

      Radera
  3. Jag gillar Agatha Christie, men det var ett tag sedan jag läste något av henne. Har dock sett endel filmatiseringar av hennes böcker om Poirot och Miss Marple.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog inte sett någon filmatisering men kanske borde kolla upp det, tack för tipset!

      Radera
  4. Jeg er veldig glad i Agatha Christies bøker. Jeg har lest det meste av det hun har skrevet, flere av bøkene har jeg lest på nytt etter noen år. Det rare er at jeg aldri husker hvem morderen er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att de flesta av hennes böcker tål att läsas om.

      Radera
  5. Agatha Christie är bra! Länge sen jag läste något men är lockad av att läsa någon av de fina nyutgåvorna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Det här är ju verkligen en klassiker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läser inte så mkt klassiker men det är kul att hitta någon man gillar :)

      Radera
  7. Agatha Christie är mycket bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Denna läste jag för några år sedan men nu känner jag att det är dags för en omläsning! Blir så sugen på att läsa den igen! :)

    SvaraRadera
  9. Jag älskar Agatha Christies böcker så denna har jag i bokhyllan.

    SvaraRadera
  10. jättefint omslag! tack för smakebiten! Agatha Christie är aldrig fel

    SvaraRadera
  11. Agatha Christie är alltid bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar bra nu på hösten tycker jag :)

      Radera
  12. Jeg har lest mange av hennes bøker, men det er en del år siden nå. Hørte nylig på barneselskapet på lydbok, men oppdaget fort at jeg hadde lest den før

    SvaraRadera
  13. Den här har jag tänkt att läsa, tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  14. Det här är i mitt tycke en av Agatha Christies absolut bästa!

    SvaraRadera
  15. Måste verkligen läsa nåt av Agatha Christie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De nya utgåvorna är ju så fina och lockar verkligen till läsning.

      Radera
  16. Tack för smakbiten. Denna var det länge sedan jag läste. Har börjat köpa på mig de nya fina upplagorna av Agatha Christies böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar också på att samla på de nya utgåvorna :)

      Radera
  17. Läste min andra Christie förra veckan och det kommer dröja tills jag plockar upp henne igen (om jag någonsin gör det) för den var verkligen inget bra (A Poster of Fate...). Den här ju mer känd och förhoppningsvis mycket bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd att du inte gillat de du läst!

      Radera
  18. Jag kunde kanske läsa fler Christie, har väl läst en eller två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är min andra bara så jag har en del kvar!

      Radera
  19. Må virkelig teste tålmodigheten mer og lese klassikere. Denne er langt oppe på lista!

    SvaraRadera
  20. Virker spennende! Jeg har også lest den Agatha-boken du allerede har lest, Ti små negerbarn som den heter på norsk. Syntes også den er veldig god! En favoritt! Takk for smakebiten!

    SvaraRadera