söndag 4 oktober 2015

Färjan - En smakbit

"Marianne hör knappt vad intendenten har att säga om kvällens erbjudanden, känner inte igen namnet på stjärnan som leder karaoken. Det är så många intryck att oron smälter undan i Marianne, utan att lämna några spår. Kvar är bara förväntan. Hur ska man hinna uppleva allt som väntar på ett enda dygn? Hon är här nu. Och Görans grepp om henne hårdnar. Äventyret kan börja."

Bjuder den här söndagen på en liten smakbit från Färjan av Mats Strandberg.

Har inte hunnit så långt än så det har inte börjat bli skrämmande men man märker när man läser att stämningen byggs upp mer och mer!

Ska bli intressant att se vad det leder till!
Trevlig söndag.

28 kommentarer:

  1. Suck, jag måste hinna med denna i november. Är helt sjukt sugen på att läsa den :)

    SvaraRadera
  2. Denna är jag riktigt sugen på att läsa! Hoppas att få tag på den snart. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Den är riktigt bra! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  4. Den vill jag verkligen läsa - verkar jättespännande (med den annorlunda miljön också)! Återkommer för att se vad du tycker sen. :)
    Tack för smakbit och ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar miljön jättemycket men vill nog inte åka på finlandsfärja något mer :)

      Radera
  5. Låter lovligt spännande. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag vill läsa den här! Jag har faktiskt inte läst någon av Strandbergs böcker som han är ensam författare till, så jag är väldigt nyfiken på att läsa något av honom. Jag älskar Engelsforstrilogin! Det här är ju en helt annan genre, men ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte heller läst något av Mats som han skrivit själv tidigare.

      Radera
  7. Denne virker litt spennende… korridoren på omslaget minner meg om The Shining… takk for smakebit.

    SvaraRadera
  8. Jag är ju inte så förtjust i skräck men den här är jag lite sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skräck är inte heller min bästa genre men den här är riktigt bra!

      Radera
  9. Den här tänker jag lyssna på snart. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  10. Jag MÅSTE skaffa denna, verkar så himla bra. Tack för smakbiten och en fin söndagskväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker verkligen du ska läsa den här!

      Radera
  11. Drar den åt skräck gör jag nog bäst i att låta bli den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skräck! Men den är bra :)

      Radera
  12. ja, man anar tidigt att något ska hända. siktade tidigt in mig på rätt person... detta är annars inte min tekopp, men det är välskrivet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att den är väldigt välskriven :)

      Radera
  13. Den här verkar lite spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera