tisdag 27 oktober 2015

Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie


Beskrivning från Adlibris:

EN RYSK PRINSESSA, EN UNGERSK GREVE OCH EN SVENSK SKÖNHET.
I en av litteraturhistoriens mest klassiska deckare reser en spektakulär skara tillsammans på den exklusiva Orientexpressen från Istanbul till Calais. För en av tågets passagerare ska resan bli den sista. När tåget fastnar i en snöstorm i bergen på Balkan uppdagas ett bestialiskt mord. Ombord i den luxuösa förstaklassvagnen finns lika många misstänkta som resenärer men också Hercule Poirot.

Mina tankar:

Det här är en riktig klassiker och en av Agatha Christies bästa böcker enligt många.
Tyckte den här boken var väldigt underhållande och bra.
Tempot är ganska långsamt och det händer inte så mycket men den känns ganska så mysig att läsa nu på hösten.
Klurade ganska mycket under läsningen och försökte komma på lösningen, men nej det lyckades jag inte med.
Slutet kom som en överraskning!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon


7 kommentarer:

  1. Jag lyssnade på den här nyss och tyckte bra om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försökte lyssna på den först men bestämde mig för att läsa i stället.

      Radera
  2. Ville bara kolla vad du tyckte om slutet :) Nog var det överraskande alltid...

    SvaraRadera
  3. Ett överraskande slut är alltid ett stort plus, så den här blir nog för mig en prioriterad Christie efter pågående Poirots jul. ;)

    SvaraRadera