söndag 18 oktober 2015

Söndagens smakbit

Då var det söndag igen och dags för veckans smakbit.
Den här helgen har jag bara läst och tagit det lugnt.
Påbörjade Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe i fredags och läste ut den på lördagen.

Min smakbit kommer från sidan 23 i boken:

"Jag tänker på huvudet i blodpölen. På allt märkligt som människor gör mot varandra, i bland till synes utan någon som helst anledning och i andra fall som hämnd för fejder som pågått i generationer.
Minns ett teveprogram som jag såg för några månader sen; det försökte besvara frågan om människan var ett fredligt eller mordiskt djur. Jag tyckte själva frågeställningen var så märklig. Det råder väl inget tvivel om att människan är planetens farligaste djur, att vi konstant jagar och tar livet av inte bara andra arter utan också vår egen."

25 kommentarer:

  1. Härligt med en lugn läshelg! :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Känner att jag haft ro att bara slappa i helgen, är inte så ofta det händer!

      Radera
  2. Camilla Grebe ska jag läsa så småningom, men då blir det den serie hon skrivit med sin syster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst två böcker från den serien också och har nästan gillat den serien mer än den här!

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Fortsatt trevlig läshelg :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten och trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. En genre jag låter andra njuta av :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt kan inte passa alla! Tur att det finns lite att välja på :)

      Radera
  6. inte läst något av Camilla Grebe. ännu. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Har läst en bok där hon var medförfattare men har lust att prova något mer av henne. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Takk for smakebit. Deilig høstdag med fyr i ovnen og en god bok! Det vil vel de fleste ønske seg i dag!

    SvaraRadera
  9. Tror inte det är min typ av bok, men det var rätt intressanta tankegångar. En av mina psykologiprofessorer så en gång att människan i grunden är altruistisk, vilket jag brukar försöka hålla fast vid när jag läser om allt elände som sker i världen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Jeg har lest to bøker som Camilla Grebe skrev sammen med Åsa Träff. De var veldig gode så jeg skriver denne opp på leselisten :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Takk for smakebit! Dette var en ukjent forfatter for meg, så da er navnet notert.

    SvaraRadera
  12. Ingen dum smakbit :) Inte så deckarsugen för tillfället, men det kanske kommer...

    SvaraRadera
  13. Tummen upp för helger då man kan läsa och ta det lugnt!

    SvaraRadera
  14. Spännande smakbit! Har läst ett par böcker av Grebe med medförfattare Åsa Träff och Paul Leander Engström. Den här låter som något för mig. ;)

    SvaraRadera
  15. Den vill jag absolut läsa, måste bara få lite tid. Tack för smakebiten

    SvaraRadera
  16. Skönt med en lugn läsdag! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  17. Tack för smakbiten. En bok som jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  18. Åh, den ligger i min "att läsa-hög" så hoppas den blir läst snart!

    SvaraRadera