fredag 25 augusti 2017

Helgens läsning



Fredag och i dag har jag inte så mycket inplanerat förutom det vanliga helgförberedande sakerna och det känns rätt skönt.
Har varit så trött den senaste veckan som för övrigt har gått super sakta.
Jag brukar tycka att veckorna bara försvinner men den här senaste har krupit fram.
Kanske för att det är mycket tankar och funderingar i huvudet just nu.

Läsningen har det varit lite sådär med, har inte orkat läsa så mycket men är iallafall halvvägs in i Jag ser dig av Clare Mackintosch.
Har haft lite svårt att komma in i boken men tror att det främst har berott på min trötthet.
Nu börjar den bli riktigt spännande så jag tror att det  kanske kommer gå lättare att läsa.

Annars blir det nog en ganska lugn helg.
Det är stadsfest i våran stad nu och det började i tisdags och håller på till på söndag.
Massor av aktiviteter, mat, uppträde, musik och annat men jag har inte varit där än.
Kommer nog inte gå dit överhuvudtaget för kan tycka att det bli lite jobbigt med alla människor och sånt.
Så tråkig är jag, nä skämt och sidor men det passar inte mig helt enkelt.

Ska i väg på vår årliga sensommarfest i sommarstugan i morgon.
Familjen ska träffas och äta god mat och förhoppningsvis så blir det uppehåll så man kan göra lite aktiviteter utomhus  också.

Funderar på vilken bok jag ska läsa efter jag läst ut Jag ser dig.

Har tre som lockar lite extra:
Världen utan dig av Jill Santopolo, Hon som vakar av Caroline Eriksson och Saker ingen ser av Anna Ahlund.

Trevlig helg på er!





8 kommentarer:

  1. Tre böcker jag vill läsa. Själv läser jag En sista semester just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sista semester känner jag inte till. Får kolla upp vad det är för någon bok!

      Radera
  2. Jag förstår dig, jag brukar inte heller gå på sådana aktiviteter, trots att jag nog anses ganska social. Men jag gillar inte trängsel och när det är stojigt. Jag är väl tvungen att stå ut i år igen, när det är Sveriges näst största marknad på vår ort i oktober. Barnen vill gå och än så länge tycker jag att den yngsta är för liten för att gå med kompisar. Ser fram emot nästa år, då kanske jag kan slippa ;)

    Världen utan dig har jag också fått och är väldigt sugen på att läsa. Vädret lockar litet till en romantisk bok med djup.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just sådana här tillställningar då det gärna dricks alkohol och folk blir störiga har jag svårt för. Nu menar jag inte att alla blir stökiga men de som blir det får mig att tappa lusten till att gå dit.
      Var mer för ett par år sedan när dottern var mindre och var intresserad av barnaktiviteterna som jag åkte dit någon gång.

      Radera
  3. Jag brukar inte heller gå på gatufestivaler längre, hängde mer på sånt när jag var yngre. var dit i 20 minuter i år för att visa min lillebror vad det är och sen for vi hem igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i bland räcker 20 min gott och väl :)

      Radera
  4. Jag ska börja på Världen utan dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, ska bli intressant att se vad du tycker sen :)

      Radera