tisdag 15 augusti 2017

Svensk feel good

Johannas deckarhörna kommer varje tisdag att dela med sig av sin topplista i olika ämnen och det är fritt fram att hänga med så då gör jag det!



Denna vecka är ämnet svensk feelgood och det är inte en genre jag är helt bekant med.
De feelgood böckerna jag oftast läser brukar nog vara amerikanska eller brittiska men jag ska se vad jag har i hyllorna!

1. Christoffer Holst har skrivit två böcker som jag läst. Mitt hjärta går på och Mindfulness för losers.
Tycker om bägge dessa böcker och kan starkt rekommendera om ni inte har läst!

2. Böckerna om Caroline av Peter Barlach kan jag också rekommendera.
Har läst de två första, Konsten att vara Caroline och Nyckeln till Caroline.

3. Solviken av Annika Estassy är en bok jag läste för flera år sedan och tyckte mycket om.
Har även läst uppföljaren Croissants till frukost men den minns jag inte riktigt så mycket av.

Kommer faktiskt inte på någon mer.
Läser som sagt inte mycket feelgood på svenska, tänkte först nämna Simona Ahrnstedt men hon skriver ju mer åt romance hållet.

Ska bli kul att se vad ni andra svarat, kanske man får sig ett och annat boktips!

17 kommentarer:

  1. Mitt hjärta går på är med på många listor idag! Måste läsa den snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jättefin, mysig och lite vemodig!

      Radera
  2. det var ingen lätt uppgift det här. har inte läst någon av dina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä och jag trodde jag läste en del feelgood men inte svenskt tydligen :)

      Radera
  3. Tänkte också på Ahrnstedt från början, men som du säger är ju det mer romance :) Jag har bara läst första boken av Holst, så jag måste ta och läsa den andra också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simona Ahrnstedt är verkligen min favorit men romance kan ju vara en slags feelgood också kan jag tycka!

      Radera
  4. Många nämner Holst, får nog ta och läsa ;)

    SvaraRadera
  5. Har inte läst något av Annika Estassy, men har varit väldigt nära att köpa på mig hennes böcker. De andra två har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solviken tyckte jag var riktigt mysig och småtrevlig så den kan jag absolut rekommendera.

      Radera
  6. Svar
    1. Ja det är kul med tips, synd att man aldrig hinner läsa böckerna man blir tipsad om bara :)

      Radera
  7. Svårt med svensk feelgood känner jag, det blir mest deckare.

    SvaraRadera
  8. Den här veckan var för svår för mig.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dem än, men är sugen på att testa ngt av Holst och Estassy :)

    SvaraRadera
  10. Solviken har jag varit nyfiken på, den ser så härlig ut :)

    SvaraRadera