tisdag 8 augusti 2017

Veckans topplista v.32 – Frankrike


Johannas deckarhörna kommer varje tisdag att dela med sig av sin topplista i olika ämnen och det är fritt fram att hänga med så då gör jag det!


Denna gången är temat Frankrike och det är valfritt att tolka på eget sätt.

Jag har ingen som helst relation till Frankrike och har inte läst någon fransk författare ( vad jag kan komma på nu iallafall ) men jag tror att jag läst ett par böcker som åtminstone utspelar sig i Frankrike.

1. Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins

2. Vid foten av Montmartre av Britta Röstlund

3. Croissants till frukost av Annika Estassy

Det blir bara en topp tre den här veckan då ämnet inte riktigt var min grej!

16 kommentarer:

  1. Vid foten av Montmartre är den enda jag har läst, hur kunde jag glömma den? Fick nog lite hjärnsläpp....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har säkert glömt någon mer jag också :)

      Radera
  2. Nä denna veckan var det riktigt svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast en hel del boktips har man ju fått om man blir sugen på franskt :)

      Radera
  3. Anna och den franska kyssen är med på min lista också :)

    SvaraRadera
  4. Croissants till frukost har jag faktiskt i hyllan, men har inte läst den än.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst något av dem men jag var nyfiken på Vid foten av Montmartre när den kom.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Jo jag är nöjd, trodde inte jag skulle komma på någon till att börja med.

      Radera
  7. Anna och den franska kyssen är jättetrevlig. De andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  8. Och jag som älskar allt franskt har ändå inte läst så många franska böcker. Tack för påminnelsen om Vid foten av Montmartre, den har jag tänkt läsa länge nu, och Croissants till frukost ligger också här och väntar men har fått stå tillbaka för recensionsex. Hoppas få tid med den snart.

    SvaraRadera
  9. Crossiants till frukost är jag väldigt nyfiken på!

    SvaraRadera
  10. Vid foten av Montmartre var en alldeles ny titel för mig. vill gärna läsa. tack för tips!

    SvaraRadera