torsdag 10 augusti 2017

Helgfrågan v. 32

Tänk att det redan är torsdag i gen och det märks verkligen att hösten är på intåg.
Jättemysigt tycker jag då hösten är min absoluta favoritårstid.

På tal om hösten är det precis det som veckans helgfråga hos Mia handlar om:




Vad ser ni framemot att göra i höst?
Jag har inget större planerat till hösten men jag hoppas att jag får ett jobb eller kan börja på någon utbildning.

Det som jag ser fram emot varje höst är dom mörka kvällarna, varm te och massor av bra böcker!

Bonusfrågan den här gången:

Vad är du svag för i godis eller snacksväg?

Jag är inte så glad i varken godis eller snacks så det blir inte jätteofta jag köper något.
I bland kan jag bli nyfiken om det kommit något nytt som jag vill smaka men i det stora hela så är gillar jag inte att äta varken godis eller chips.

När vi ska ha myskväll eller kolla på film så kan det bli grönsaker med dipp eller sushi för min del.

30 kommentarer:

  1. Ja mörka kvällar där man kan tända ljus och mysa är verkligen underbart :) Även kvällspromenader när det är varmt ute men mörkt :) Vilken lyx att inte vara så förtjust i godis och snacks!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan det vara en lyx men lite tråkigt också i bland :)

      Radera
  2. Hösten kan vara fin, då gillar jag den. När det bara regnar och är grått och ruggigt... not so much :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä regnet är väl inte alltid så trevligt. Fast mysigt på kvällen om man är hemma och inte behöver gå ut!

      Radera
  3. Jag gillar också hösten men allra helst vintern egentligen. Nu vet jag dock inte hur det blir i år eftersom jag börjat jobba natt och alla dagar kommer vara mörka i princip men ja, det ska jag nog klara av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintern kan vara härlig den också :)

      Radera
  4. Jag gillar också hösten. Åtminstone vackra dagar med sol och hög luft.

    SvaraRadera
  5. september och oktober kan vara fina. augusti är jag inte så förtjust i

    SvaraRadera
    Svar
    1. September är nog min favoritmånad :)

      Radera
  6. Höstliga dagar där solen skiner är fina, skönt att vara ute i skogen då och sedan krypa ned i soffan med tända ljus och en bra bok! Hoppas det går bra med jobbsökandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara dagar :) Tack så mycket, hoppas det dyker upp något passande jobb snart :)

      Radera
  7. Det brukar inte bli snacks speciellt ofta för mig heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju annat gott också, som en god kopp te :)

      Radera
  8. Höst kan vara mysigt, älskar färgerna och särskilt soliga dagar, och det får det gärna bli många av. ;)

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att inte ha så stort sug på godis och snacks. Jag gillar också hösten men jag myser nu för tiden oftare med kaffe än med te.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara sugen på något när jag är och handlar men vet inte vad så det blir inte att jag köper något. Kaffe är också gott!

      Radera
  10. Ja visst är det mysigt när en får börja tända ljus och kura i soffan med en rykande kopp te!

    SvaraRadera
  11. Höstmörkret är vilsamt efter sommaren. Och bra böcker är ju då utmärkt. :)

    SvaraRadera
  12. Jag gillar sushi och det kommer jag äta på måndag, längtar.

    SvaraRadera
  13. Massor med böcker och kaffe blir det för min del.

    SvaraRadera