tisdag 22 augusti 2017

Andras döttrar av Amy Gentry

Julie blir kidnappad från sitt hem när hon är tretton år.
Många år senare så ringer det på familjens dörr och där står Julie i gen.. eller?

Julie är nu en vuxen kvinna och familjen försöker tillsammans att hitta tillbaka till varandra men Julies mamma börjar fatta misstankar och frågan är om kvinnan som påstår sig vara deras dotter verkligen är det...

Den här boken fick jag som ett recensionsexemplar och jag tyckte att den lät hur spännande som helst när jag läste vad den handlade om.
Läste ut den i ett enda svep nästan ( nu är den ganska så kort med sina drygt 260 sidor ) men den har ett bra driv som gör att man vill läsa vidare för att få reda på sanningen.

Jag kan inte säga att jag tokälskade boken för det var en del jag störde mig på.
Främst så tyckte jag att den var skriven på ett sätt så det kändes som det vore en biografi jag läste och det gillade jag inte riktigt.

Men i det stora hela så höll den måttet och emellanåt så var den riktigt spännande.

Betyg:

3/5

Adlibris / Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar