torsdag 17 augusti 2017

Ljudböcker

Som vanligt varje torsdag lägger Mia ut Helgfrågan och det är lika roligt varje gång.

Vad tycker du om ljudböcker?
Jag tycker väldigt mycket om ljudböcker även om jag nu på senaste året kanske inte lyssnar lika mycket som jag gjorde förr.
Främst beror det på alla poddar som det finns att lyssna på som tar en del tid.

Men det brukar genomsnitt bli 1-2 ljudböcker i månaden för mig.
Lyssnar mest under tiden jag pysslar här hemma med disk, städ och tvätt men även under promenader.
Tycker också att det är skönt att lyssna på kvällen när man är lite trött i ögonen efter en lång dag.



Jag lyssnar nästan bara på deckare eftersom de brukar vara rätt enkla och lättlyssnade.
Men just nu så är det faktiskt Nora Roberts och boken En förtrollad ö som får underhålla mig i lurarna.

Använder en lyssningstjänst i mobilen och där finns det tusentals böcker att välja på!
Riktigt lyxigt, som att alltid bära med sig ett eget bibliotek.

Bonusfrågan den här veckan:

Vad jobbar du med?
Jag är arbetssökande just nu så jag letar jobb för fullt.
Tidigare har jag arbetat inom vården och på bibliotek.
Min dröm vore att få utbilda mig till bibliotekarie men än har det inte varit rätt tillfälle, men vi får se vad som händer i framtiden!

30 kommentarer:

  1. Jag har inte fallit för ljudböcker än, har testat flera gånger men det har helt enkelt inte funkat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt men det passar nog inte alla!

      Radera
  2. Poddar har jag inte fastnat för men väl youtube. Jag hoppas du hittar ett jobb snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia, det hoppas jag också! Jag är helt galen i poddar :)

      Radera
  3. bibliotekariejobb skulle inte vara fel, lycka till med sökandet.

    SvaraRadera
  4. Var också inne på att utbilda mig till bibliotekarie när jag var yngre, men det blev aldrig så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd, men i bland blir det ju inte alltid som man tänkt!

      Radera
  5. Tänkte att jag skulle bli bibliotekarie i mitt nästa liv eller kanske arkeolog. Skämt åsido, så tror jag det är kul att jobba på bibblan.

    SvaraRadera
  6. Bli bibliotekarie, det är himla kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det, arbetade 4 år på bibliotek fast mer åt assistent hållet så jag vet :)

      Radera
  7. vad använder du dig av för lyssningstjänst ? Kanske måste prova lyssna på mobilen, men drar det inte mycket ström? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Använder just nu BookBeat och det fungerar super. Vill du prova 30 dagar gratis så kika in på mitt inlägg:http://bokgodis.blogspot.se/2017/08/annabelle-av-lina-bengtsdotter.html
      Nä det drar inte så mycket batteri och sen kan du ladda ner till telefonen så du kan lyssna även utan internet. Jättebra!

      Radera
  8. Ja, poddar kan distrahera en från ljudböckerna. Jag har lyssnat på sommarpratarna rätt mycket under sommaren. Jag hade också lite vaga funderingar på att bli bibliotekarie när jag var yngre. Jag hoppas att det löser sig med jobb snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det finns ju så många spännande och intressanta poddar :)

      Radera
  9. Jag lyssnar också på några poddar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag märker ju att poddlyssningen "själ" lite ljudbokstid :)

      Radera
  10. Jag önskar att jag klarade av ljudböcker. Lycka till med jobbsökandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad synd att du inte klarar av att lyssna på ljudböcker men tur att det finns vanliga böcker också.

      Radera
  11. Ja till poddvärlden har jag faktiskt inte tagit mig. Vet att det finns hur mycket som helst där ute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju poddar som handlar om allt möjligt.

      Radera
  12. Jag försöker verkligen gilla ljudböcker, men det går så där :)

    SvaraRadera
  13. Tyvärr fungerar det inte med ljudböcker för egen del. Hoppas du hittar ett riktigt bra jobb! =)

    SvaraRadera
  14. lyssningstjänst i mobilen låter trevligt. lyssnar i allmänhet inte så mycket på ljudböcker, men då och då blir det i alla fall. och som du säger. poddlyssning tar ju mycken tid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, poddlyssningen tar egentligen alldeles för mycket tid men det finns så mycket intressant att lyssna på.

      Radera
  15. Om jag skulle lyssna på både ljudböcker och poddar så skulle jag nog få svårt att tiden att räcka till. Har provat någon podd men lessnade snabbt. Vad lyssnar du på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyssnar på allt möjligt. En del bokrelaterat som En förbannad podd, storytelpodden, mellan raderna men även allt från poddar om tvserie till matlagning.
      Gillar creepypodden, mordpodden, p3 dokumentär, skäringer och mannheimer och många fler!

      Radera