tisdag 1 augusti 2017

Veckans topplista

Johannas deckarhörna kommer varje tisdag att dela med sig av sin topplista i olika ämnen och det är fritt fram att hänga med så då gör jag det!




Denna vecka handlar det om:  

Topp fem deckarförfattare jag vill läsa mer av just nu.

Här kommer min lista!

1. Lars Kepler
Min absoluta favorit inom deckare.
Väntar spänt på nästa bok om Joona Linna. Hörde en liten fågel viska att en ny bok kommer nu i höst men än har jag inte sett något om det.

2. Lina Bengtsdotter
Jag har fortfarande en lite drygt timme kvar av ljudboken Annabelle som är författarens debutbok men jag kan redan nu säga att det här kommer bli en ny favorit hos mig.
Vill läsa mer av författaren!

3. Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt
Det är nu ungefär 2 år sedan senaste boken om Sebastian Bergman kom och jag väntar spänt på en ny.
För det måste väl komma en fortsättning med tanke på hur den senaste slutade?

4. Kristina Ohlsson
Kanske inte blir en fortsättning om Fredrika Bergman men kanske något annat!

5. Camilla Läckberg
Vet att det inte var längesedan Häxan kom ut men jag vill ha mer.. Nu!

30 kommentarer:

  1. Ja, men en ny bok av Hjorth & Rosenfeldt vore inte fel 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt när senaste slutade som den gjorde!

      Radera
  2. Lina Bengtsdotter har jag inte läst men resten har jag slukat.

    SvaraRadera
  3. Hjorth & Rosenfeldt har jag inte läst än, men jag har hela serien stående i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra böcker, särskilt de två senaste!

      Radera
  4. Tycker verkligen att Läckberg vuxit som författare i de senaste böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen med, den senaste nu var ju riktigt bra!

      Radera
  5. Jag har kommit halvvägs i Annabelle och än så länge så är jag nöjd :-)

    SvaraRadera
  6. Kepler får gärna komma med en ny! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen det kommer en ny nu i höst :)

      Radera
  7. Jag har bara läst första boken om Joona Linna, blir påmind om att jag måste fortsätta läsa den serien nu :) Kul att du också tycker om Annabelle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första boken av Kepler är inte så bra tycker jag men sen blir det bara bättre och bättre!

      Radera
  8. Annabelle nämner många så lite nyfiken blir en ju ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt spännande och välskriven.

      Radera
  9. Eller hur!!!! Visst MÅSTE det komma fler böcker om Sebastian Bergman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tycker det med tanke på hur den senaste slutade..

      Radera
  10. Jag måste ta och fortsätta min Kepler-läsning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag hade olästa böcker kvar i den serien också :)

      Radera
  11. Det låter som om man borde läsa Annabelle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du gillar deckare som utspelar sig i ett mindre samhälle så tycker jag absolut du ska läsa!

      Radera
  12. Lina Bengtsdotter var ett helt nytt namn för mig på deckarhimlen.
    Ska följa upp det. Tack för tipset.
    Bosse Bokslukare

    SvaraRadera
  13. Jag borde skämmas, för jag har aldrig läst Läckberg.... Något jag missat? För övrigt älskar jag Kepler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att Camilla Läckbergs första böcker är jättebra samt de två senaste så har du inte läst serien så tycker jag du ska prova.

      Radera
  14. Jag väntar otåligt på Annabelle, står i kö på biblioteket men tydligen är det många som vill läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den verkar populär :) Hoppas det blir din tur snart!

      Radera
  15. Det är något med Kepler som gör att jag inte kan motstå deras böcker, jag bara måste läsa dem. Efter deras senaste bok ser jag också fram emot en ny av dem. Läckberg har jag bara läst en bok av, Häxan, och den var ju makalöst bra. Läckberg verkar för övrigt gå hem i alla åldrar, vår tolvåring har plöjt tre av hennes böcker nu i sommar :)

    SvaraRadera
  16. Annabelle blir jag nyfiken på. så många har talat om henne. Kepler har jag slutat läsa. för blodigt. Hjorth Rosenb´feldt har jag aldrig löst. Kristina Ohlsson har jag nog läst någon tidig titel av. Läckberg läser jag inte.

    SvaraRadera