måndag 21 augusti 2017

Efter sommar-enkät

Hittade den här Efter sommaren enkäten hos Sofies bokblogg och tänkte att det kunde vara kul att lämna mina svar.
Tycker väl ändå att vi har sommar åtminstone augusti ut men sen får hösten gärna komma!

Hur blev din lässommar?
Jag är jättenöjd med de böckerna jag hunnit läsa nu i sommar.
Blev en hel del bra läsupplevelse och bara någon enstaka bok jag inte riktigt var helt nöjd med.



Läste du det du hade tänk? Mer eller mindre?
Jag hade inte planerat någon särskild läsning under sommaren förutom att jag skulle läsa Ett litet liv av Hanya Yanagihara och det gjorde jag.
Jag tycker det är rätt skönt att bara läsa vad jag känner för i stunden så det har jag gjort.
Trodde kanske att jag skulle hunnit lyssna på någon/några fler ljudböcker än vad jag gjorde men det blev annat i stället.

Vilken var den bästa boken du läste?
Vid det här laget vet alla.. Bästa boken var Ett litet liv av Hanya Yanagihara.

Någon bok som blev en besvikelse?
De vackra döda av Belinda Bauer tyckte jag kanske inte var så bra och Stanna av Flora Wiström hade jag också hoppats tycka om mer än vad jag gjorde.

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
När drömmen slår in av Sofia Fritzon hade jag planerat att läsa nu i sommar men får se om jag ta den i höst eller sparar till nästa semester. 
Känns som det är en bok att läsa under sommaren men jag vet inte.




Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Jag har köpt Det av Stephen King som jag planerar att läsa nu i höst, annars har jag nog hållit igen på bokinköp.
Har önskat mig ett par recensionsexemplar också som jag hoppas dyker upp också.

Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Allt eller inget av Simona Ahrnstedt ser jag jättemycket fram emot, tror den kommer i oktober eller november. Längtar!

Något annat du ser fram emot i höst?
Nä inte direkt förutom att jag hoppas att det blir en bra höst med mycket tid för familjen och läsning!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer tycka om Det! :) Jag ser fram emot filmen :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gillade min enkät! Ibland är det skönt att inte ha några krav på läsningen, blir lätt stressigt annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetrevlig enkät! Nä, en massa krav på läsningen är inget kul.

      Radera
  3. Ja, Ahrnstedts nya bok ser jag fram emot. Aldrig fel med lite romance i höstmörkret.

    SvaraRadera