torsdag 3 augusti 2017

Helgfrågan

Helgfrågan hos Mia:

Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på?

JA!

Det finns hela tiden böcker både på Instagram och bloggar som jag blir sugen på.
Det är tur att jag har sådan självkontroll att jag kan kontrollera mig annars så hade mitt hus svämmat över av böcker.. 

Men i bland går det inte att motstå det måste jag erkänna, som senast i eftermiddag när boken Det av Stephen King fick följa med hem från bokaffären.
En bok jag sett mycket sista tiden på Instagram i och med nysläppet inför filmen som kommer i höst.

Usch, jag gillar ju inte ens clowner men vill ha något ruggigt att läsa nu när hösten börjar närma sig!


28 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på Det också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju aldrig läst den tidigare så det ska bli spännande.

      Radera
  2. Det... ja, det är ju en rejäl tegelsten och jag tror inte att jag vill läsa om den. Jag är i alla fall glad att jag har läst den :)

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst, visserligen för ett tag sedan. Jag har för mig den gick på tv också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror den gick på tv för väldigt längesedan om det inte finns olika versioner av serien.

      Radera
  4. Mysig bild, jag cyklar ofta till biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag har reserverat massor av böcker på biblioteket nu men nackdelen är väl att allt kommer på en gång :)

      Radera
  5. King är bra, är inne på min andra King-period efter låååångt uppehåll. Det läste jag under förra King-perioden ;)
    Söt katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Har bara läst Under kupolen av King tidigare och den tyckte jag mycket om.

      Radera
  6. Stephen King är skicklig. Men tänk så många gånger han blev refuserad innan det blev publicering! (han skriver om det i "On Writing")

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant kanske ska kolla upp mer om det, tack för tips!

      Radera
  7. Läste den ett par gånger under tonåren och hävdar fortfarande att den är bland de bästa böckerna jag har läst. Vet inte om jag skulle våga läsa om, tänk om jag skulle bli besviken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det, ja risken finns ju alltid att man bli besviken när man läser om en bok som man tyckte om förr.

      Radera
  8. Det är en av de få Kingböcker jag läst. Och tyckte var bra!

    SvaraRadera
  9. Den skulle inte jag våga läsa under hösten :o Vi bor på landet där det blir becksvart ute på kvällar och nätter, jag skulle bli alldeles för mörkrädd. Och att se den kommande filmen vore ännu värre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor i radhus i stan men hade jag bott ute på landet hade jag nog inte vågat..

      Radera
  10. Läste den då den första gången kom ut. Var då i två delar. Minns den i varje fall som bra, men på den tiden gillade jag nog allt av King. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte läst så mycket av King men hoppas jag kommer gilla den :)

      Radera
  11. Är väldigt taggad på den filmen! :) Jo clowner ger mig rysningar med! :-o

    SvaraRadera
  12. clowner tycker jag är kusliga i sig. är ingen storläsare av King.

    SvaraRadera
  13. Visst blir man översvämmad av bra boktips, härligt, men samtidigt lite ångestladdat då tiden inte räcker till för alla böcker jag vill läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, för att inte tala om stressen..

      Radera
  14. Ja, den är jag också lite nyfiken på men vi får se om det blir av. Kanske till Halloween? ;)

    SvaraRadera
  15. Jag blev också lite sugen på att läsa Det! :)

    SvaraRadera