torsdag 24 augusti 2017

Helgfrågan

Jag verkligen älskar torsdagskvällar, inte bara för att det är dags för Helgfrågan utan tanken på att det snart är det fredag och att man har en hel helg framför sig.

Den här gången vill Mia veta lite mer om vårt serietittande och då är frågan:

Vilken är din bästa bok tv-serie?
Jag måste helt enkelt svara Game of thrones här.
Nu har jag i och för sig kanske inte sett så många serier just från böcker men har svårt att tänka mig att det finns något bättre!

Bonusfråga:

Vilken är din bästa bok film?
Jag blir ofta så besviken på filmer som görs efter böcker att jag nästan helt har slutat titta på sånt. 
Finns väl några som jag tycker ändå gör boken rättvisa bland annat Hungerspelen tycker jag de lyckades väldigt bra med.
Nu är jag ingen filmälskare så den här frågan var inte så lätt.


25 kommentarer:

  1. Games of Throne har jag inte sett än, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. såg den första delen, riktigt bra, maken läste böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. min favorit är nog film nummer två tror jag :)

      Radera
  3. Game of thrones kommer jag varken se eller läsa, gav serien en chans men gav upp :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men har du gett det en chans så :) Man kan ju inte gilla allt!

      Radera
  4. Game of Thrones gillar jag mycket som tv-serie, men inte läst, sparar nog in lästid där ;) Hungerspelen har jag sett, men inte läst. Filmen var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien är väldigt likt böckerna så det kanske räcker att välja det ena :)

      Radera
  5. Hungerspelen har jag både läst och sett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, väldigt bra böcker och filmer tycker jag.

      Radera
  6. Game of thrones är verkligen bra som TV-serie, om böckerna är lika bra vet jag inte för jag har inte läst dem. Tydligen brukar jag inte ha läst böckerna som blir TV-serier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de första 4 böckerna i serien. Har påbörjat del fem men något annat kom emellan, får nog börja om på den boken om jag ska fortsätta läsa.

      Radera
  7. Game of Thrones måste vara den bästa serien som gjorts :) Jag är helt fast i den. Jag har bara läst den senaste boken, men jämfört med teveserien tycker jag att boken är sämre, litet för pratig och omständlig. Men jag kommer nog att läsa de avslutande delarna. Hungerspelen såg som serie, och den var väldigt bra, men har inte läst böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Game of throens är riktigt bra.. Jag har inte sett de sista 4 avsnitten dock, tänkte jag skulle spara lite och maraton titta lite längre fram!

      Radera
  8. Har valt bort Game of Thrones. Fel beslut? Ofta när jag läst en bra bok törs jag inte se filmversionen ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det är fel beslut eller inte, vissa serier vill man helt enkelt inte se.
      Känner lite som du att jag vågar knappt längre se en filmversion :)

      Radera
  9. Har faktiskt inte sett vare såg Game of Thrones eller Hungerspelen. Vill gärna se GoT, men vill läsa böckerna först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna är ju jättebra de också!

      Radera
  10. Hungerspelen har jag sett, dock inte läst, försökte men det gick inte så bra. ;)

    SvaraRadera
  11. har inte sett/läst varken Game of thrones eller Hungerspelen

    SvaraRadera
  12. GoT gillar jag men har inte läst böckerna. Hungerspelen har jag både läst och sett och gillar, bortsett från slutscenerna i sista filmen.

    SvaraRadera
  13. Jag har bara sett första säsongen av Game of Thrones och den var bra.

    SvaraRadera
  14. Ja jösses, Game of Thrones glömde jag totalt bort. Den är ju superbra. Har dock bara läst första boken. Även filmerna efter Hungerspelen är riktigt bra.

    SvaraRadera
  15. Jag är också sån att jag oftast är missnöjd med filmatiseringar av böcker. Det är svårt när man älskat en bok att acceptera filmer. bara skådisarna ser fel ut så känns det jobbigt hahah XD

    SvaraRadera