torsdag 31 augusti 2017

Helgfrågan v. 35

Då var det torsdag och dags för helgfrågan!

Denna gång undrar Mia:

Hur går det med läsningen/bloggandet?

Jag måste säga att det går väldigt bra just nu. Känns som jag är inne i ett bra flyt både vad som gäller mitt läsande och med bloggen.
Är i kapp med ganska många recensioner och har bara ett par som måste skrivas.
Jätteskönt.

I dag läste jag färdigt Vi mot er av Fredrik Backman som jag egentligen hade planerat att läsa sakta för att den skulle räcka över helgen men det var ganska naivt tänkt.
Gick ju inte läsa sakta utan jag slukade boken fortare än en löning går åt :)

Bonusfråga:

Vad ska du göra i helgen?

I helgen ska vi i väg på kalas då min brorsdotter fyller 9 år. 
Annars har vi inget direkt planerat. Bli nog att pyssla lite hemma och bara ta det lugnt.
Har inte riktigt bestämt vad jag ska läsa än, bli nog att jag plocka upp en ny bok i morgon nu när Backmans bok är slut.

33 kommentarer:

  1. livet är fullt av val, jag håller på med en bra bok nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du läser en bra bok :)

      Radera
  2. Härligt att ligga i fas med recenserandet.

    SvaraRadera
  3. Skönt att vara i kapp med både läsandet och bloggandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt skönt, hoppas det håller i sig bara :)

      Radera
  4. Det är jobbigt med de där böckerna som man vill ska vara väldigt länge, det brukar vara just de som man läser väldigt fort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade det inte varit ett recensionsexemplar hade jag nog väntat med att läsa!

      Radera
  5. Låter som en mysig helg :) Skönt att ligga bra till med både läsning och bloggandet :)

    SvaraRadera
  6. Skönt att ta det lugnt i helgen :)

    SvaraRadera
  7. Mysigt med barnkalas :) Hos oss kommer de i en lång rad snart, när både ett av våra barn och flera av deras kusiner fyller år. Haha, precis så var det för mig med, när jag läste Fredrik Backmans bok. Det går ju inte att läsa den sakta, man måste ju få veta hur allt går. Och dessutom är det så trivsamt på något sätt, att läsa hans texter. Man mår bra av dem. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid trevligt med kalas, särskilt barnkalas för det brukar alltid bli god tårta då :)

      Radera
  8. Jag håller på med Vi mot er och har inte riktigt lyckats komma in i den faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte? För mig tog det ett tag att komma in i Björnstad men här fastnade jag nästan direkt.

      Radera
  9. Vi mot er är en bok jag också vill läsa.

    SvaraRadera
  10. nä, ibland drar läsningen iväg med en. och det är väl kul. många verkar ha bra läsflyt nu. trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Pyssla och ta det lugnt, det är inte det sämsta.

    SvaraRadera
  12. Alltid kul att välja en ny bok. Man skall ha en bunt som väntar, det är en försäkring mot att ha tråkigt.

    SvaraRadera
  13. Åh, Backman! Har bara läst två böcker, Ove och Mormors-boken än så länge, men gillade dem väldigt mycket, så jag blir riktigt nyfiken! Skönt med flyt, hoppas det håller i sig!

    Låter som du har en mysig helg framför dig! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Det är ändå alltid lite spännande innan man bestämt vad man ska läsa för bok. Jag gillar att känna efter lite vad jag egentligen är sugen på. Ibland blir det fel, börjar på något som jag inte alls är på humör för.

    SvaraRadera
  15. Alltid trevligt när det känns som det flyter på, både vad gäller läsning och skriva blogg så långt man tycker det är roligt. :)

    SvaraRadera
  16. Trevligt med kalas. Är det lite varmt som nu är det ju perfekt.

    SvaraRadera
  17. Inser att man "måste" läsa den nya Backman. Kanske utan att invänta pocketupplagan!

    SvaraRadera