tisdag 1 augusti 2017

Nyckeln till Caroline av Peter Barlach

Caroline har äntligen öppnat sin egen krog men glädjen byts snart ut till en kamp mot hyresvärden Finn Bjurström som med alla medel vill ha bort Caroline och hennes restaurang. 

Konflikten blir allt mer hotfylld när det visar sig att Bjurström inte skyr några medel och tar till allt fulare knep för att få Caroline att lämna frivilligt.

Till sin hjälp har Caroline advokaten Oskar som hon också tycker är väldigt attraktiv.


Jag älskar verkligen Caroline och redan i första boken , Konsten att vara Caroline visste jag att det här var en karaktär som jag ville hänga med i fler böcker.
Tyvärr är inte denna del lika vass som första men jag gillar den ändå väldigt mycket och är glad att  jag har två böcker till om Caroline som väntar i hyllan.

Betyg:

3,5 / 5

Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar